24 січня доцент кафедри загального та германського мовознавства Олексій Воробець взяв участь у вебінарі НАК «Формулювання результатів навчання у професійних стандартах та віднесення професійної кваліфікації до рівня національної рамки кваліфікацій».
Національне агентство кваліфікацій провело вебінар для розробників професійних стандартів та інших зацікавлених суб’єктів щодо формулювання результатів навчання у професійних стандартах та віднесення професійної кваліфікації до рівня Національної рамки кваліфікацій.
Спікери заходу: член Національного агентства кваліфікацій Юрій Рашкевич та керівниця відділу професійних стандартів Юлія Мартин. Модераторка: керівниця відділу супроводження рамок кваліфікацій Наталія Солодка.
«Рамка кваліфікацій – упорядкований набір кваліфікаційних рівнів, кожен із яких описується спеціальними дескрипторами, що являють собою узагальнені результати навчання, згруповані за певними категоріями. Набір цих дескрипторів загалом характеризує складність задач, які здатен вирішувати володар кваліфікації даного рівня. Чим вищий рівень – тим складніші завдання, із вищим рівнем самостійності та відповідальності, які вимагають більш глибоких знань та досконаліших навичок», – зазначив Юрій Рашкевич.
Під час вебінару Юрій Рашкевич на конкретних кейсах показав, як правильно віднести професійну кваліфікацію до рівня НРК.
Також член НАК розповів про вимоги до результатів навчання. Зокрема, результати навчання повинні бути:
➤ Конкретними (забезпечувати достатню деталізацію, написані зрозуміло).
➤ Об’єктивними (сформульованими нейтрально, уникаючи суб’єктивності і неоднозначності).
➤ Досяжними (реалістичними з точки зору часу та ресурсів, необхідних для їх досягнення).
➤ Корисними (повинні сприйматися як такі, що відповідають рівню освіти чи вимогам професії).
➤ Відповідними (відповідати кваліфікаційним вимогам).
➤ Мати характер стандартів (визначати стандартні вимоги, які повинен осягнути претендент).