Дисципліни вільного вибору

Дисципліни вільного вибору студента

2024-2025 навч. рік

Назва

дисципліни

Семестр Кількість

кредитів

Години Форма

контролю

лекції

 

 

 

семінарські/практичні/

лабораторні

 

самостійна робота

 

 

 

1. Вступний фонетично-корективний курс другої іноземної мови (китайська)

(факультет іноземних мов)

(ОП «Англійська мова і література та друга іноземна мова»)

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

   

 

 

 

32

 

 

 

 

58

 

 

 

 

залік

2. Практична фонетика другої іноземної мови (китайська)

(факультет іноземних мов)

(ОП «Англійська мова і література та друга іноземна мова»)

 

 

 

2

 

 

 

3

   

 

 

32

 

 

 

58

 

 

 

залік

3. Латинська мова

(навчально-науковий Юридичний інститут)

(ОПП «Право»)

           
4. Латинська мова (факультет історії, політології і міжнародних відносин)

(ОПП «Середня освіта. Історія»)

2 3 14 16 60 екзамен
5. Латинська мова

(факультет психології)

(ОПП «Філософія»)

1 3 12 18 60 залік
6. Історія риторики

(факультет історії, політології і міжнародних відносин)

(ОПП «Середня освіта Історія»)

5 3 14 16 60 залік
7. Політична Риторика

(факультет історії, політології і міжнародних відносин)

(ОПП «Політологія)

5 3 14 16 60 залік
8. Риторика (факультет іноземних мов)

(ОП «Англійська мова і література та друга іноземна мова»)

4 3 20 10 60 залік
9. Старослов`янська мова

(факультет історії, політології і міжнародних відносин)

(ОПП «Середня освіта Історія»)

5 3 14 16 60 залік
10. Міжнародні іспити з китайської мови

(факультет іноземних мов)

(ОПП «Англійська мова і література, друга іноземна мова, переклад»)

1 6   60 120 залік
11. Практика перекладу з другої іноземної мови (китайської)

(факультет іноземних мов)

(ОПП «Англійська мова і література, друга іноземна мова, переклад»)

3 3   30 60 залік
12. Латинська мова

(факультет філології)

(ОПП «Середня освіта (польська мова та література»)

2 3   30 60 екзамен
13. Латинська мова

(факультет іноземних мов)

(ОП середня освіта англійська мова і література)

2 3   30 60 залік
14. Риторика

(факультет психології)

(ОПП «Філософія)

3 3 12 18 60 залік
15. Церковнослов’янська мова

(факультет психології)

(ОПП «Філософія)

3 3 12 18 60 залік

 

ОСНОВИ РИТОРИКИ (Факультет історії, політології і міжнародних відносин)

Метою викладання навчальної дисципліни Основи риторики є формування теоретичних знань та практичних навичок сучасної риторики, чітка диференціяція риторики і неориторики, формування парадигми дисципліни, розкриття суті риторики в контексті сучасної науки, демонстрація соціальної, наукової, гносеологічної, етичної, культурологічної ролі риторики, окреслення її функціональних параметрів. Курс Основ риторики передбачає розкриття причин відродження дисципліни в ХХ столітті та дослідження її нового історичного та філософського контексту.

 Завдання курсу полягає у вивченні законів ораторського мистецтва та оволодінні практичними навичками публічного виступу, вивченні історії формування законів та традицій ораторського мистецтва та риторики і відпрацюванні на практиці підготовки до виступу та виголошення промови.

 Зміст: розглядаються теоретичні засади дисципліни, особливості риторичної поведінки мовця, нериторичні «збої» та відхилення у тактиці та стратегії мовлення, у підборі лексичних, морфолого-синтаксичних та стилістичних засобів для реалізації конкретного завдання, а також аксіологічні та прагматичні особливості комунікативних інтенцій. Передбачено екскурс в історію риторичних вчень до наших днів, викладено причини криз риторики (епоха софістів, культури «Пізнього Риму», епоха Ренесансу).

ЛАТИНСЬКА МОВА (Факультет історії, політології і міжнародних відносин)

Латинська мова  як один із практичних лінгвістичних курсів у цілісній системі університетської підготовки вчителя історії передбачає ознайомлення з фонетикою, лексикою та граматикою як структурними компонентами давньої мови, і який в міждисциплінарному  поєднанні з педагогічними та гуманітарними науками (методикою викладання історії, педагогікою, всесвітньою історією,  історією України, етнологією, історією культури, філософією) посідає особливе місце у професійному становленні майбутніх педагогів-істориків.Запропоновані для вивчення у цьому курсі питання про походження латинської мови, її особливу роль на всіх етапах формування та розвитку європейської цивілізації, латинську графіку та фонетику, нормативну граматику, лексичний склад і синтаксичні особливості формують осмислений підхід до її  використання у фаховій комунікації та педагогічній діяльності на високому науковому та методичному рівні.

Метою вивчення Латинської мови є пізнання та усвідомлення її структурної організації як цілісної системи та як засобу людського спілкування. До основних завдань належать: визначення ролі та місця латинської мови в історії античності, її використання як реального засобу усного та писемного спілкування періоду Римської імперії, відокремлення народної латини та її роль у формуванні романської групи мов, вплив на виникнення європейської двомовності часів Середньовіччя та Відродження та використання як державної мови Новітнього часу у Ватикані. Курс вивчення однієї із класичних мов майбутніми педагогами-істориками спрямовано на  засвоєння правил вимови голосних звуків і дифтонгів, приголосних та їх сполучень,  правила  графіки; оволодіння нормативною граматикою (частини мови та їх категорії, парадигми відмінювання, найуживаніші синтаксичні конструкції); вивчення лексичного мінімуму як етимологічної основи найуживаніших у повсякденному мовленні українських латинізмів та пояснення їх походження у шкільному освітньому процесі; доцільне та орфографічно  правильне використання на уроках історії латинських фразеологізмів.