Інституційна акредитація: аналітичний огляд і моделі для України

«Сьогодні тут присутні люди, які акумулюють, генерують та реалізовують багато проєктів. З великим задоволенням ми завжди зустрічаємося з Тарасом Фініковим, який впродовж багатьох років був не тільки одним із очільників Міністерства освіти і науки України, а й людиною, яка увесь час знаходиться в процесах дослідження. Переконаний, що наша зустріч допоможе розглянути багато проблем та надасть імпульс новим ідеям. Перед нами є багато викликів і тематика, яка пов’язана з інституційною акредитацією – це те, що дуже важливо і також на часі», – зазначив ректор Прикарпатського національного університету Ігор Цепенда.

«Інституційна акредитація, це певною мірою визначник того, наскільки розвинута освітня система країни», – наголосив президент Міжнародного благодійного фонду «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» Тарас Фініков.

У ході лекції Тарас Фініков окреслив наступні питання:

– В чому сенс інституційної акредитації ЗВО для української системи вищої освіти?

– Хто має ініціювати інституційну акредитацію?

– За якими критеріями повинна проводитися інституційна акредитація ЗВО?

– Як високо має стояти планка для отримання інституційної акредитації?

– Чи можлива часткова інституційна акредитація та інші.

Спікер представив огляд національних практик з впровадження інституційної акредитації в різних країнах світу, зокрема Естонії, Казахстані, Польщі, Німеччині, Бразилії, Індії, Нідерландах.

На завершення ним було представлено макет інституційної акредитації в Україні, спираючись на світовий досвід та національні особливості. Окреслено склад експертної групи, вектори оцінювання, вагові коефіцієнти та категорії, які дають певні переваги.

«Важливою складовою є мотивація співробітників до підвищення якості освіти шляхом запровадження чіткої системи заохочень закладів вищої освіти», – підкреслив президент Міжнародного благодійного фонду «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» Тарас Фініков.